خرید کلی
215,000 تومان
مدعی نیستیک بهترینیم بلکه مفتخریم بهترین ها ما را برگزیده اند و کیفیت اتفاقی نیست .
مشخصات⬆️را کلیک نمایید .توضیحات اجمالی محصول :
تمام سفارشات حکاکی ، قلمکاری وسیاه قلم برروی سنگ هرکاره از قبیل چهره اشخاص ، اشعار ، آیات ، اسماا... مینیاتور ، کتیبه ها و...
دربازده زمانی مشخصی که توسط مدیر فروش با اساتید هنرمند و مشتریان برای هماهنگ کردن زمان تحویل، پذیرفته می شود . مراحل تولید
هنر زیبای قلمکاری روی سنگ های هرکاره توسط اساتید هنرمند تولیدی کوهسنگی این هنر زیبا کامل کار دست و بدون استفاده از هیچ نوع
ابزار صنعتی و فقط باچند قلم فولادی ساده در اندازه های مورد نظر توسط هنرمندان قلمکار کوهسنگی تهیه و ساخته می شود جهت انجام
قلمکاری روی سنگ . ابتدا سنگ های هرکاره توسط کارگران معدن کار ازمعادن مخصوص سنگ هرکاره تهیه و استخراج میشود . و در ابعاد
مختلف تحویل هنرمندان سنگ تراش تولیدی کوهسنگی داده می شود . هنرمندان سنگ تراش کوهسنگی با استفاده از ابزارآلات بسیار ساده یا
یا دیزی سنگی ، گلدان ، قلیان ، شکلات خوری ، هاون ، کاسه ، بشقاب ، سماور ، فنجان ، نعلبکی و .... در می آورند ، در مرحله نهایی
هنرمندان قلمکار با قلم های فولادی مخصوص خود که اندازه های متفاوتی هم دارد نقش ها و طرحها از قبیل مینیاتور ، بزم خیام، گل ومرغ ،
کتیبه های تخت جمشید خطی ، اشعار ، آیات ، چهره شخصیت ها و... را بر بدنه این ظروف و سنگ ها حکاکی می کند .
هنر سنگ تراشی قدمت چندهزار ساله در کشور عزیزمان دارد . سنگ پوست مار روی دیگ های سنگی سنگ هرکاره و یا سرپانتین سنگ
تراشی و قلم زنی روی سنگ ، یکی از صنایع و فنون کهن ایران است . صنعتگران سنگ تراش از قدیم با تراش سنگ های کوه ، بعضی ابزار و
اشیا و اسباب خانه ، وسایل آیینی و زینتی می ساختند و روی آنها استادان قلم زن ، نقش هایی می انداختند . سنگ تراشی و قلم زنی
ازقدیم به هم وابسته بوده و سنگ تراشان و قلم زنان با یکدیگر در پدید آوردن اشیای سنگی همکاری میکردند . (سرپانتین ) از جمله سنگهایی
است که بدلیل ضربه پذیر بودن و جنس نرم آن ، هم برای ساخت اجسام تزیینی و هم برای ساخت ظروف از آن استفاده می شود و چون در
برابر آتش مقاوم است، بدلیل طبخ ملایم ، غذا را لذتبخش می نماید . سرپانتین واژه ای لاتینی وبه معنای (ماری شکل ) است ، چون روی
سطح خارجی این سنگ ، لکه هایی شبیه پوست مار مشاهده می شود ، به این نام نامیده شده است . سرپانتین هنوز هم سنگ اولیه
ساخت دیگهای سنگی مشهد است . kuhsangi.ir
نکته هایی درباره دکوراسیون سنتی :
هنگامی که حرف از دکورهای سنتی به میان می آید ، فضای شلوغ و قهوه خانه ای پر از دیکوار کوب های قدیمی ، گلیم ها وچراغ نفتی ،
مهرهای فیروزه ای وهزار خرد و ریز سنتی به ذهن ما می آید ولی آیا این فضای درهم از چیدمان سنتی ایرانی الهام گرفته است یا از بازار شام
تقلید کرده ایم ؟ چیدمان سنتی قاجار که زمان نزدیکتری به ما دارد ، اغلب از روکش قرمز تیره ( لاکی ) استفاده می کند . صندلی های چوبی با
رنگ سبز باز و روکش های لاکی ، صندوچه های سبز روشن با نقاشی گل مرغ و مخده (بالش های بزرگ برای لم دادن ) از مخمل قرمز
خصوصیات این معماری را نشان می دهد ، کف پوش قالی کاشان و کاشمر با این دکور هماهنگ هستند . این مهم است که از چه سبک وماده
ای استفاده می کنیم . برای مثال ، میزهای گران قیمت خاتم کاری بافرش های کرم قهوه ای ـ شتری و طرح منظم بته جقه هماهنگ می شود
ومنبت با قالی های کاشان رنگین تناسب دارند فضاسازی کنید . مکان های تاریخی به خصوص خانه های قدیمی مانند کاخ صاحبقرانیه تهران ،
بروجردی های کاشان و زینت الملک ( نارنجستان ) شیراز هنوز حال و هوای تازه و خوش گذشته را دارند، با دقت دراین مکان ها فکر شما متمرکز
می شود . خرت و پرت سنتی نخرید حتی درفضای سنتی هم فکر ما احتیاج به نفس کشیدن دارد ، شمعدان واتو و کشکول و شمشیر معرق
و ... جزشلوغی و هزینه اضافه برای شما چه در بردارند؟ یک آبنما به یاد حوض خانه های قدیمی ، چیدن مخده های بزرگ با رنگ های سنگین و
قل قل سماور ، از هرچه فکرکنید سنتی تر است . چای را از سماور زیبا روی یک مخده مخمل بزرگ بنوشید . پرده های کلفت سبز با بته جقه
های قرمز ، مخمل زرشکی با شرابه طلایی و پرده های سرمه دوزی دستی برایی محیط سنتی شما مناسب است . اجزای کوچک تر را با دقت
انتخاب کنید . برای مثال ، رومیزی ها را با پرده ومبل هماهنگ کنید و سماور لاله ها را جای مناسبی قرار دهید . حتی در دکور سنتی کاربرد و
قابل استفاده نمودن اولین و اولویت است .
قسمتی از فیلم حکاکی و قلمکاری سنگ اینجا را کلیک.دانلود.و ببینید
مدل های مختلف تابلو های سنگی اینجا را کلیک و ببینید
هنر سنگ تراشی قدمت چند هزار ساله در کشور عزیزمان دارد
نمونها و کتیبه های بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشورمان که نشان
از قدمت تاریخی این است
از قدیم الایام هنرمندان و اساتید زیادی در این راستا فعالیتهای داشتن
و آثار زیبایی برایمان بجا گذاشته اند
نقشاندازی و مراحل آن
در مشهد ظرفها را روغن مالی و تقریباً سیاه میکنند. آنگاه با
کندهکاری با قلمهای حکاکی ( اسگرافیت ) نقوشی مانند گل و
بوته، خطوط هندسی، چهره، صحنه شکار و ابیات شاعران
معروف را بر آن میکنند.
این نقشاندازی خود مراحل گوناگونی دارد که عبارتاند از
طرحاندازی، زمینهبرداری و سایهزدن
یک نمونه نفیس دیگهای خوراکپزی سنگی، ظرفی سهجداره
است که در موزه مردمشناسی کاخ گلستان نگاهداری میشود.
در آناطولی نیز ساخت دیگهای سنگی معمول است
آثار معروف سنگی پیش از اسلام
حجاری از روشهای متداول برش سنگ و به کارگیری آن در
مصالح بنا بوده است. اهرام ثلاثه مصر یکی از کهنترین آثار
باستانی جهان از سنگ میباشد که از نیمه دوم هزاره سوم
قبل از میلاد برجای مانده است. بناهای سنگی دیگری نظیر
ستونهای کاخ رامسس دوم، از آثار حدود ۱۲۶۰ قبل از میلاد و
نیز تختجمشید و کعبه زرتشت در ایران از آثار معروف سنگی
پیش از اسلام هستند که از سنگهای سخت طبیعی ساخته
شدهاند.
آثار سنگی پس از اسلام
در دوره اسلامی، در اسکلتسازی برخی بناها نیز از سنگ
استفاده فراوان شده است. در بناهای مساجد، مدارس، کاخها
و قلعهها از سنگ برای پیسازی و ازارهسازی به صورت
اتصالات منظم و ریشهای تا ارتفاعی چشمگیر، استفاده شده و
نیز در برخی بناها فضای داخلی و خارجی با سنگهای مقاوم
مفروش شدهاند.
در تزیینات معماری نیز، نقوش حجاری یا نقوش کنده شده بر
سنگ به جای پیکرههای انداموار به نقشمایههای اسلیمی و
گیاهی و نقوش تجریدی گرایش یافت
و با به کارگرفتن انواع خطوط غنیتر شد.
نخستین نمونههای حجاری دوره اسلامی
از نخستین نمونههای حجاری در دوره اسلامی میتوان به
تزیینات کاخ المشَتّی یا کاخ زمستانی در اردن از سده اول
هجری اشاره کرد که یادآور روشهای گوناگون برخاسته از
سنّتهای پیشین است. کتیبه عریضنمای بنا نقوشی ملهم از هنر
رومی و بینالنهرینی دارد
قصر اُخَیضِر در همین دوره نیز نمونه دیگری از کاربرد هنر
حجاری در معماری اولیه اسلامی است.
محراب مسجدجامع قرطبه ، از سده سوم، نیز از درخشانترین
نمونههای معماری اسلامی است
در دوره عباسی نیز کندهکاری و حجاری روی مرمر رواج
داشت،
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.